Vodja projekta: Maja Kozlovič

Sodelujoči:

Enota Potepuh: Maja Kozlovič, Hana Šrenk, Sašo Marolt, Blažka Kastelic, Vesna Košir Pevec in Nena Ulčar

Enota Radovednež: Mojca Širca in Tilen Sotlar

Število sodelujočih otrok in vzgojiteljev: 59/8

Vsebine aktivnosti: 

  • Pogovor o semenih in zeliščih, katera vsa poznamo, katera imamo na vrtu.
  • Poimenujemo zelišča na našem vrtcu.
  • Beremo različne pravljice o semenih in zeliščih in listamo knjige.
  • Izdelki o semenih in zeliščih.
  • Obisk sosede – spoznavamo semena in zelišča značilna za našo okolico.
  • Naredimo zeliščni namaz in zeliščni čaj.
  • Urejamo naš zeliščni vrt in visoko gredo: prekopljemo, razrahljamo zemljo, pograbimo listje, odnašamo plevel v kompostnik.
  • Sušenje pobranih zelišč v igralnici in v sušilniku.
  • Otroci samostojno skrbijo za naš vrt, zalivajo, urejajo, …
  • Posadimo semena različnih rastlin v lonce.
  • Napolnimo visoko gredo.
  • Opazovanje rastlin in zelišč. Naredimo tabelo za beleženje rastlin.
  • Razvrščamo in štejemo semena, jih primerjamo, opišemo.
  • Izdolbemo buče in semena posušimo.
  • Izdelamo plakat različnih semen.
  • Plakat – slike o vrtnarjenju.
  • Živali v zemlji: pajki, gosenice, mravlje, hrošči, deževniki.
  • Zdrava prehrana in spoznavanje prehranske piramide.
  • Iz sadja si oblikujemo različne podobe in sadje bolj slastno pojemo.
  • Kuhamo bučno juho in še nekatere zdrave priboljške. 


Cilji aktivnosti:

  • Spodbujanje k vsakdanji komunikaciji. 
  • Spodbujanje radovednosti in veselja do umetniških dejavnosti.
  • Seznanjanje z varnim in zdravim načinom življenja.
  • Otrok spoznava zelišča, njihovo uporabo in samostojno skrbi za naš vrt.
  • Otrok pridobiva izkušnje, kako sam in drugi ljudje vplivajo na naravo in kako lahko dejavno prispeva k varovanju in ohranjanju naravnega okolja.
  • Otrok opazuje in spoznava rastline in zelišča, spoznava njihovo obliko, vonj, barvo. 
  • Otroci spremljajo razvoj rastline od semena do plodov in spoznavajo svojo vlogo pri uspevanju vrtnega ekosistema.
  • Otrok pokaže pozitiven odnos do vrta in pridobiva veščine vrtnarjenja.
  • Med otroki se razvija sodelovalno delo in tudi učenje o rastlinah. 
  • Otrok sam spoznava in raziskuje male živali v žemlji. 

 

Pozitivne izkušnje oziroma potek dejavnosti:

  • V gozdu smo lani pred poletjem nabrali smrekove vršičke in nato v vrtcu pripravili vršičke za sirup. Otroci vršičke in potek sirupa zelo dobro poznajo. Veliko otrok je sirup pripravilo že doma. Kozarce smo postavili na sonce in čez nekaj časa smo dobili pravi vršičkov siru. Otrokom je zelo dober. 
  • Pater Ferlež s sosednje vasi Prežganje nas je z veseljem sprejel in nam pokazal zeliščni vrte z imenom RAJSKI VRT. Vrt je zelo lepo urejen in na njem raste veliko različnih zelišč. Nekatere smo že poznali, nekatere pa ne. Povonjali smo jih, jih okušali in si jih ogledovali. Pokazal nam je tudi trgovinico z različnimi zeliščnimi kremami. Zahvalili smo se za čudovit ogled in prijaznost. 
  • Jeseni smo očistili zeliščni vrt in visoko gredo. Suho listje smo odpeljali na kompostnik.
  • Sadove našega lanskega dela smo jeseni pobrali, posušili, jih odtrgali in zelišča pospravili v steklene posode. 
  • Pri sosedu smo si nabrali šipek in ga posušili. Večkrat smo si pripravili čajanko. Skuhali smo zeliščni ali šipkov čaj. 
  • Narezali, olupili in posušili smo krhlje jabolčkov. 
  • Kuhali smo pravo bučno juho. Semena iz hokaido buče smo popekli za prigrizek. Semena iz okrasnih buč smo posušili za ustvarjanje in popekli za prigrizek. Bučna juha je bila zeloooo dobra 😊
  • Spomladi smo izvedli kuharsko delavnico. Posušili smo kruh, ki nam je ostal in ga zmleli. Naredili smo široke rezance iz suhih drobtin in zelišč iz našega vrta. Otroci so pridno pomagali in tako so rezance še bolj z veseljem pojedli. 
  • S pomočjo zdravstvene sestre, ki obiskuje vrtce, smo si ogledali prehransko piramido in spoznavali zdravo prehrano. 
  • Pogledali smo si knjige zeliščih, vrtovih, ….. Otroci so jih radi listali in se pogovarjali med seboj. 
  • Ob robu gozda smo raziskovali in ugotavljali če poznamo kakšno zelišče ali rožo. Za materinski dan smo mamicam nabrali posebne šopke. 
  • Na koncu zeliščnega vrta stoji žuželčnik. Dodali smo mu suho slamo in v zgornji del posadili rožice, ki so všeč čebelam. 
  • V pomladnem času smo se odločili, da naš zeliščni vrt malo prekopljemo, zrahljamo zemljo in pograbimo še zadnje jesensko listje, ki je ostalo na vrtu.
  • Pomladni čas je čas, ko začno cveteti rože in narava dobi prelepo podobo. Otroci zelo radi ustvarjajo, rišejo, barvajo ter so navdušeni nad svojimi izdelki, ki krasijo igralnico in garderobo. Ustvarjali smo različne pomladne risbe.
  • Pogovarjali smo se o zelenjavi, semenih, vrtu, … Pogledali smo si različna semena, jih primerjali po obliki in velikosti, na vrečke semen pogledali kaj zraste iz različnih semen in kako se jih poseje. 
  • V lonce smo posejali različna semena. Otroci so sodelovali, pomagali in se ob tem veliko naučili. Ko bo zunaj bolj toplo, pa bomo našo zelenjavo presadili na vrt ali visoko gredo. 
  • Otroci so jih dnevno opazovali in komaj čakali, da seme pokuka na plan. Pridno so jih zalivali in jim pripovedovali kaj lepega 😊
  • Ustvarilo smo tabelo za beleženje naših rastlin. Vsak teden smo pridno beležili rast rastlin in na koncu lahko ugotovili katera rastlina je najbolje uspevala. 
  • Naučili smo se zelo veliko o vrtu, semenih, rastlinah, zeliščih, rasti, orodju na vrtu,… Iz Cicidojev smo izrezali vse kar je bilo v povezavi z vrtom, semeni,… Nastal je zelo pester in zanimiv plakat iz katerega je bilo razvidno, da so se otroci zelo veliko naučili. 
  • Pogovarjali smo se malih vrtnih živalih, ki so koristne in o tistih, ki škodujejo rastlinam. Vrt z malimi živalmi smo narisali na tablo. Otroci so bili izredno ustvarjalni. 
  • Vsako leto v skupini Bistre žabice v vrtec povabimo v spomladanskem času stare starše otrok, da nam pomagajo pri sajenju v visoke grede in seveda tudi urejanju našega igrišča.

April je čas za sajenje. Otroci in njihove babice so najprej v koritih pripravili zemljo za sajenje: očistili so plevel in koreninice, dodali svežo zemljo, jo razrahljali in šele nato so v visoke grede posadili sadike solate različnih vrst in jagode. Sadike so nam podarili: kmetija Kogoj – Kašelj in kmetija Škerič – Brestanica Krško. Vse skupaj pa so na koncu tudi dobro zalili. Medtem pa so drugi otroci z dedki na igrišču grabili vejice in staro listje, ga pospravili v bio odpadke in se nato lotili lopatanja mivke v peskovniku. Koliko novih znanj so nam stari starši podarili. Ob aktivnem sodelovanju pa so tudi otroci dobili nove izkušnje, preizkusili so se v novih opravilih. To je bila zelo uspešna delovna akcija in vedno smo zelo veseli starih staršev v naši sredini.

  • Na svetovni dan zemlje smo med zelišča posejali še semena različnih rožic, da bo zeliščni vrt še lepši. V visoko gredo pa smo posadili sadike zelenjave. 
  • Semena, ki smo jih prejeli smo podarili šolarjem, ker imajo veliko vrta. Narisali smo jih zelenjavo, da bodo gredice lahko označili. Bili so zelo veseli našega dobrega dejanja. 
  • S svetovnim dnevom zemlje smo uradno zaključili naš projekt. Seveda pa to za nas ni zakjluček. Za našo zelenjavo in zelišča moramo od sedaj naprej najbolj skrbeti, saj prihajajo topli dnevi in naš vrt potrebuje pravilno oskrbo. 

Negativne izkušnje: 

Negativnih izkušenj nismo zaznali.  

Predlogi za prihodnje leto:

Zeliščni vrt in sejanje zelenjave v lončke, vrt ali visoko gredo je postalo že nekako značilno za našo enoto. Menim, da smo dejavnost dobro izvedli. Otroci so bili aktivno vključeni, so pomagali in sodelovali. Naučili so se veliko novih stvari in pridobili navado za skrb in pomoč. V naslednjem letu bomo še naprej skrbeli za naš zeliščni vrti in posadili kakšno novo zelenjavo. 

Zbrala, uredila in zapisala: maja kozlovič