V mesecu januarju 2024 smo izvedli senčenje na delovnem mestu na Arubi, Nizozemska. Obiskali smo dva vrtca (Imelda Kleuterschool, Scol preparatorio Cacique Aterima ), osnovno šolo (Pius X school), posebno osnovno šolo (Scol Caiquetio) in mednarodno šolo.

Hospitirali smo pri različnih urah pouka in dejavnostih. V vsaki VIZ ustanovi nam je ravnateljica predstavila njihovo šolo, ter posebnosti organizacije. Udeležili smo se sestanka v upravi SKOA (šolska organizacija, 85% šol na Arubi), ter se seznanili z njihovim projektom Akreditacija Erasmus.

Podrobno smo spoznali nizozemski šolski sistem v provinci Aruba. Kolegi učitelji se srečujejo s številnimi ovirami, a jih s podporo vodstva spreminjajo v izzive. Srečujejo se z velikim opuščanjem šolanja: zato uspešno vodijo projekte socialno-emocionalnega učenja.

V razredih uporabljajo smart table in tablične računalnike. Digitalizacija je zaznana tako pri ocenjevanju in spremljanju napredka otrok, kot tudi pri izmenjavi med strokovnimi delavci direktorata in socialne službe. Podrobno spremljajo napredek vsakega posameznika. Uporabljajo nizozemske šolske programe poučevanja za vse predmete.  Spoznali smo programe in metode, kako otrokom približati IKT tehnologijo na zabaven način. Ter ob tem učinkovito učiti varne, smiselne in poučne rabe IKT naprav.

Arubska kultura in življenje družin in šol je preplet različnih nacionalnosti. Občudovali smo, kako učitelji pri pouku uporabljajo štiri jezike.  Do vseh kultur pristopajo s spoštljivostjo in otroke podprejo s slikovnim materialom. Odprti so do drugačnosti, kritično se pogovarjamo o realnih težavah in delimo dobro prakso na področju inkluzivne šolske prakse.

Na mobilnosti smo pridobili številne ideje in znanja, na področju vrednot, metodike poučevanja in kurikula socialno-emocionalnega učenja.

Vabljeni k ogledu fotogalerije mobilnosti: Senčenje na delovnem mestu, SKOA Schools

Zapisala: vesna nemec